Jak korzystać z technologii w pracy z uczniami

0
634

Technologia staje się coraz bardziej powszechna w naszym codziennym życiu, a także wśród siły roboczej. Ostatnie badania przewidują, że do roku 2010 prawie każda praca w amerykańskim miejscu pracy będzie wymagała użycia technologii. Ten napływ technologii spowodował zmiany w sposobie korzystania z komputera w miejscu pracy oraz w sposobie nauczania umiejętności obsługi komputera w naszych szkołach.
Kiedy w latach 80. wprowadzono komputer osobisty, ludzie musieli nauczyć się obsługiwać go, programować i korzystać z jego podstawowych funkcji. Dzisiaj ludzie i firmy stają się bardziej zaznajomieni z technologią i coraz częściej używają jej jako narzędzia do gromadzenia informacji, analizy i interpretacji danych, prezentowania informacji, rozwiązywania problemów, komunikacji itp. Ta technologia jest również stale aktualizowana i zmieniana na pozwalają na bardziej wydajną i produktywną pracę, powodując, że ludzie muszą dotrzymywać kroku tym nowym informacjom. W takiej gospodarce opartej na wiedzy niezbędna będzie wiedza na temat szybkiego lokalizowania informacji, oceny tych informacji pod kątem stronniczości i dokładności oraz syntezowania i stosowania tych informacji w celu rozwiązania problemów i cenionych umiejętności. W związku z tym,
Samo dostarczenie uczniom technologii w odizolowanych zajęciach komputerowych nie nauczy uczniów tych niezbędnych umiejętności ani korzystania z komputera jako narzędzia. Ostatecznie efektem końcowym nie jest, aby uczniowie po prostu wiedzieli, jak obsługiwać komputery, ale jak używać ich jako narzędzia do organizacji, komunikacji, rozwiązywania problemów i badań.
Technologię należy zintegrować z programem nauczania przy użyciu aktywnej / opartej na zapytaniach metody uczenia się. W tej metodzie, zamiast pokazywania uczniom konkretnych kroków, które należy wykonać, aby rozwiązać problem, a następnie rozwiązywania problemów z podręcznika, otrzymują oni problem „rzeczywistego świata” do rozwiązania i muszą stworzyć własne strategie gromadzenia danych, analizy, hipotez i testowanie rozwiązań. Konstruując własne strategie, zyskują głębsze zrozumienie umiejętności rozwiązywania problemów. Rozwiązując rzeczywiste problemy, uczniowie mogą lepiej powiązać swoją naukę z własnym życiem i podobnymi przyszłymi sytuacjami. Często uczniowie pracują w grupach, aby rozwiązać swoje problemy, co poprawia ich umiejętności interpersonalne i pracę zespołową. Uczą się także akceptować różne perspektywy, współpracować oraz wyrażać swoje opinie i uczucia. W końcu niewiele prac wymaga od ludzi pracy w całkowitej izolacji; dlatego możliwość pracy z innymi jest ważnym aspektem społeczeństwa i miejsca pracy.
Studenci powinni otrzymać szereg różnorodnych zasobów technologicznych do wykorzystania w celu znalezienia rozwiązania swojego problemu, takich jak zasoby internetowe lub wyszukiwarki, komunikacja / poczta elektroniczna z ekspertami, książki, programy, arkusze kalkulacyjne, programy do tworzenia wykresów itp. Studenci mogą być również zobowiązani do prowadzenia własnych praktycznych eksperymentów lub uczestniczenia we wspólnych badaniach online. Należy jednak przekazać instrukcje dotyczące analizy informacji pod kątem stronniczości i dokładności. Uczniowie powinni zdawać sobie sprawę, że nie wszystko w Internecie jest prawdziwe lub prawidłowe. Ponieważ informacje nie są przedstawiane jedynie studentom w formie wykładu, muszą oni krytycznie o nich myśleć, wchodzić w interakcje z nimi, analizować je i wykorzystywać je do formułowania rozwiązania.
Uczniowie powinni również mieć możliwość wyboru sposobu prezentacji informacji i rozwiązania. Można stosować formaty, takie jak prezentacje PowerPoint, plakaty, broszury, broszury, raporty, strony internetowe i filmy tworzone przy użyciu technologii. Danie uczniom wyboru w końcowych prezentacjach nie tylko pozwala im zaprezentować swoje talenty i mocne strony, ale także pozwala studentom podejmować własne decyzje dotyczące najlepszych sposobów prezentowania swoich danych innym osobom, co często jest wymagane w miejscu pracy.
Włączenie technologii do klasy za pomocą metody aktywnej / opartej na zapytaniach zwiększa umiejętności wymagane do osiągnięcia sukcesu w XXI wieku. Wymaga od uczniów używania komputera jako narzędzia do gromadzenia informacji, analizowania danych i przedstawiania rozwiązania danego problemu. Są to umiejętności, które dzisiejsze środowiska bogate w technologię podkreślają i wymagają; dlatego stosowanie technologii w ten sposób pomoże uczniom w rozwijaniu umiejętności na całe życie, które można przenieść na siłę roboczą.